Salbris - svjetski susret spačeka

Napisao
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)
Svjetski susret prijatelja spačeka Svjetski susret prijatelja spačeka

Dva dana Spačeki, Dyane, Amiji iz svih krajeva Europe i Svijeta stvarali su kilometarsku kolonu koja je u jednom trenutku dosegla čudesnih 20 kilometara.

Atsumi Terasawa predsjednik Japanskog 2cv kluba došao je iz Tokija u Spačeku iz 1985., a bilo je Spačeka iz Gane, Nigerije, Novog Zelanda, Kanade, Australije, Amerike. Hrvatska Citroen scena bila je zastupljena sa 15 Citroena.

Članovi Citroen kluba Croatia u 14 dana prešli su 4.400 km vozeći rutu: Zagreb –Verona – Menton - Monte Carlo –Nica- St. Paul de Vence - Tourrettes sur Loup- Gourdon – Grasse - Aix-en-Provence – Gordes – Avignon – Grignan – Salbris – Paris – Basel – Zurich - Lago di Garda – Zagreb. Organizatori s preko 500 volontera nažalost nisu najbolje reagirali pa su učesnici nakon 6 sati čekanja dočekali ponoć u koloni, što je rezultiralo da je stotine automobila kampiralo na okolnim livadama i tek drugi dan ušlo u kamp.

No tu problemima nije bio kraj, kamp je drugi dan navečer probio kapacitete i nakon što je smješteno 7000 automobila i cirka 20.000 ljudi, preko 500 automobila ostalo je izvan kampa po okolnim livadama i pašnjacima gdje su proveli idućih 5 dana kako se tko već snašao. Za sve one sretnike koji su uspjeli uči u kamp počelo je najluđih 5 dana u godini.

Vikend za okupljanje nije slučajno izabran, jer je 27. srpnja 1990. sa proizvodnih traka sišao posljednji Spaček što je označeno s masovnim trubljenjem. Osim velike gastronomske ponude, koncerata, burze novih i polovnih dijelova, radionica za djecu i odrasle organizator je postavio veliki šator u koji je smjetio 2cv muzej u kojem je bio izložen značajan dio 2cv povijesti. Centralni dio prostora zauzela su četiri 2cv prototipa iz 1939. godine, zatim Spaček promoviran 1948. na pariškom salonu automoila, 2cv Sahara 4x4 te 3 Spačeka koji su sudjelovali na masovnim Citroenovim raidovima 70.-tih godina po Aziji i Africi.

Kuriozitet je bio Spaček čija je karoserija bila izrađena od drva te posljedni proizvedeni Spaček u Portugalu. Izložen je i veliki broj originalnih fotografija, skica, shema, plakata, brošura, kataloga i postera. Uz ove predratne prototipove (fiksna kurbla, vodeno hlađenje, jedan far ) našao se i spektakularni "Revolte", futuristički nasljednik modela 2CV, kao i trenutno najveći ponos tvornice iz Pariza, Citroen DS3 WRC, koji je mamio uzdahe svih prisutnih. Vezano za nadogradnje i osobni dizajn teško je uopće nabrojati što su se sve njihovi vlasnici u stanju dosjetiti, tako smo na jednom spačeku na vratima vidjeli staru pipu za vodu i posudicu za sapun, zatim hidraulični spaček, prošireni spaček sa SM motorom, skraćeni spaček, zatim spaček koji s obadvije strane ima haubu i farove i upravljački mehanizam te razna druga čuda. Poseban svijet čine off road izvedbe s kojima su vlasnici prošli Afriku i Aziju i druge ekstremne terene „tjunirani spačeki ili pak spačeki proizvedeni 50-godina s rebrastom haubom, 6V instalacijom, 425 kubika motorom.

Pokrovitelj manifestacije bilo je ACI (Amicale Citroen International) svjetska asocijacija svih Citroen klubova u svijetu. Velik je, čudesan i neobičan Citroen svijet, tisuće klubova, susreta i internet stranica s raznih kontinenata pričaju jednu priču koja traje preko 90 godina i koja ne samo da daje naznake da se neće ugasiti već naprotiv iz dana u dan okuplja sve više poklonika koji su jamac da nas čeka blistava budućnost.

Pretpostavka je da broj vlasnika starih Citroena u Svijetu nadmašuje 50.000 ljudi, koji posjeduju preko 100.000 Citroen vozila, što samo potvrđuje davno izrečenu konstataciju da oni koji voze Citroen svoju vjernost i ljubav prema svom ljubimcu čuvaju čitav život, jer Spaček i nije auto već umjetnost življenja.