I tako jedan dan odlučih kupiti Fiatov 1.3 diesel motor nebi li nešto slagao i naučio tijekom zime. Prilikom kupovine čovjek kaže da neda samo motor i nek nosim cijelu školjku. Tako je i bilo. Za sitan novac kupio sam cijeli auto i na šlepi odvezao kući. Izvadio motor i objesio na lance - popravak može početi.
Na dvorištu je ostala prilično trula školjka s kojom nisam znao što bi...
https://www.oldtimeri.hr/vasa-prica/prerade-oldtimera/panda-4x4-diesel#sigProId4754b5ac1e
Krenuo sam sa radom na motoru. Ispustio ulje i skinuo poklopac spremnika ulja - kartera. Skinuo uljnu pumpu i dobrano ju oprao u lož ulju, kao i sam karter. Nakon toga skinuo slijedeće dijelove; poklopac ventila, grijače, dizne, pumpu vakuuma, pumpu vode.. Ostao je samo čisti blok sa glavom. Sve u svemu izgledalo je čisto solidno pa sam odlučio ne rastavljati ga dokraja, već samo dovesti u red.
Nakon temeljitog čišćenja krenuo sam sa slaganjem dijelova koje sam prethodno skinuo. Stari razvod; set zupčastog remena i vodena pumpa zamjenjeni su novima kao prvi korak. Ulošci na diznama kao i grijači također. Poslije toga vraćen je karter sa novom brtvom uz pomoć Reinz mase za brtvljenje. Poklopac ventila također je dobio novu brtvu. Motor je time više manje bio završen.
Elektropokretač i alternator provjereni i dovedeni u red. Zamjenjene četkice i ležejavi alternatora. Montirani i jedan i drugi uz novi klinasti remen. Više manje bio sam spreman probati ga dok još visi na lancu.
Nastavak priče slijedi....Motor imamo, što dalje?
Evo prvih znakova: