Oldtimer savjeti

Savjeti za oldtimeraše

Savjeti, savjeti... nikad ih dosta. Razni savjeti vezani uz oldtimere. Ako imate određeni savjet, a ima veze sa oldtimerima, pošaljite nam ga i rado ćemo ga podijeliti sa svima. Vjerojatno čemo nekome i pomoći i uštedjeti trud i vrijeme.
svaki savjet je dobrodošao...
Srijeda, 20 Srpanj 2011 12:15

Vađenje motora

Napisao
Ocijeni sadržaj
(3 glasova)
Vađenje motora Vađenje motora
  • prva stvar koja će vam trebati je naravno, dizalica za motor. Budite sigurni da su "noge" dizalice dovoljno dugačke da prolaze ispod vozila. Ako je moguće nabavite dizalicu koja se ima polugu poput obične hidraulične dizalice sa ventilom za spuštanje. Olakšat ćete si posao prilikom spuštanja motora natrag.
  • dvije su opcije prilikom vađenja motora; vadite li motor sa ili bez prijenosa. Kada se vadi motor sa ručnim prijenosom (ne automatskim), odvojit ćemo prijenos, a zvono mjenjačke kutije ostaviti na motoru.
  • prije vađenja motora provjerite dali ima dovoljno prostora za izlazak motora prema gore, tj, dali poklopac motora (hauba) smeta. Ako smeta, označite položaj poklopca ljepljivom trakom jer ćete si olakšati ponovnu montažu (vratiti na poziciju na kojoj je bio bez dodatnih podešavanja.
  • prije odstranjivanja hladnjaka, ispustite rashladnu tekućinu. Kad ste skinuli hladnjak, vratite crijeva na hladnjak, radi lakšeg vraćanja prilikom ponovne montaže.Najbolje je motor izvaditi sa što više dijelova koji su inače na motoru, ali hladnjak i ventilator treba maknuti jer će nam uvelike olakšati vađenje.
  • ako vaše vozilo ima klima uređaj, odvojite kompresor od motora pritom pazeći da vam ne iscuri rashladni plin (ostavite crijeva na kopresoru). Isto vrijedi i za pumpu servo volana.
  • može vam se desiti da zaboravite odstraniti dva kabla sa pokretača motora . Ako sa motorom vadite i mijenjačku kutiju, nećete morati vaditi pokretač motora.
  • prije demontaže električnih kablova i crijeva fotografirajte svaki korak. Vododotpornim markerom i samoljepivom trakom markirajte kablove i crijeva, sa čitkim oznakama radi lakše ponovne montaže. U slučaju da želite oprati motorni prostor kad nema motora markacija će ostati vidljiva.
  • na motoru i oko njega ima dosta veza koje treba odstarniti; sajlu gasa, sajlu kvačila.... Fotografirajte.
  • ponekad i nije potrebno odvojiti kompletnu ispušnu granu, ali ako i to trebate učiniti, svakako dobro pošpricajte vijke i matice koje ju drže prije skidanja. Prilkom skidanja vijaka i matica zapamtite njihovu poziciju jer mogu biti različiti.
  • najednostavnije je izvaditi motor sa prethodno skinutom mijenjačkom kutijom otkvačenom sa zvona. U suprotnom kompletan motor treba gurati naprijed da bi otkvačili kardansko vratilo.Nikad ne skidajte nosače motora dok niste skinuli mijenjačku kutiju i uvijek motor podložite malom hidrauličnom dizalicom.
  • zadnja stvar koju trebate učiniti je osloboditi nosače motora, Obično su po jedan sa svake strane. Sada možete zakvačiti dizalicu i dodatno provjeriti dali još nešto smeta.Ovaj posao nikako nemojte raditi sami, već uz nečiju pomoć. Nakon vađenja motora pričvrstite te ga na vanjski nosač za daljnju reparaturu. Obično svi vijci i matice završe u kutiji ili na mjestu gdje je akumulator, pa se i izgube i pomiješaju. Odložite ih u neku kutijicu i označite, olakšat ćete si ponovnu montažu nakon mjesci ili tjedana kad za to dođe vrijeme.