Rješavanje problema

Rješavanje oldtimer problema
Kao što i sam naslov teme govori, pokušat ćemo pomoći kroz tekstualni ili slikovni prikaz rješenja pojedinih problema koji se mogu dogoditi na starodobnim vozilima. Spremni smo uz vašu pomoć objaviti i vaša rješenja pri nastalim problemima. Vaše ideje i iskustva pošaljite elektronskom poštom na adresu naše redakcije. Sigurni smo da je svaki savjet dobrodošao i da vam time možemo pomoći.
kako riješiti neki od problema vezanih uz oldtimer vozilo...

Električni ventilator u sam svoj majstor varijanti

Napisao
Hillman sa elektro ventilatorom Hillman sa elektro ventilatorom

Nije rijetkost da oldtimer vozila zakuhaju ili se pregriju u uvjetima današnjeg prometa. Stariji automobili imali su sustav hlađenja koji se mogao ukratko opisati ovako: motor radi, i preko remena okreće ventilator koji se stalno okreće i stalno hladi. To je u ono doba bili prihvatljivo i u redu.
Razlog zbog kojeg se prešlo na električni ventilator je taj što stalno okretanje ventilatora preko remena krade snagu motora i to za nekoliko konja, zavisno od njegove snage.
Sa starim, klasičnim ventilatorom, u povijest su otišle i onda, toliko spominjane ženske najlonke, kojima se mogao privremeno nadomjestiti puknuti remen ventilatora.
Da bi pomogli svom oldtimer automobilu, a koji nema električni ventilator hladnjaka valja učiniti slijedeće.

  • Ukloniti stari ventilator. Remenica pogonskog vratila i dalje treba ostati u funkciji. Zašto? Pumpa vode i alternator/dinamo obično su pogonjeni istim remenom. Bez toga znači, ne možemo.
    Pronaći na tržištu autodijelova električni ventilator koji bi svojim kućištem odgovarao veličini vašeg hladnjaka. Izmjerite vaš hladnjak, prošećite po autotpadima i potražite hladnjak sa kučištem/nosačem koji ćete moći ugraditi na svoj postojeći hladnjak.
    Električni ventilator valja ugraditi sa zadnje strane hladnjaka (onoj do motora) sa smjerom vrtnje koja će omogućiti cirkulaciju zraka u smjeru kabine. Ako ugrađujete ventilator sa prednje strane smjer vrtnje treba ostati isti.
  • Odabrati termoprekidač koji odgovara vašem vozilu.
    Dakle, termoprekidač je dio koji se uglavnom nalazi na hladnjaku, i to u njegovom donjem ili srednjem dijelu i koji služi da uključi ventilator hlađenja kada se temperatura počinje dizati iznad normalnih - radnih vrijednosti. Funkcionira na način da je jedna njegova polovica uronjena u tekućinu za hlađenje, i tako stalno "čita" njezinu temperaturu. U momentu kad temperatura prijeđe zadanu maksimalnu granicu, kontakti u unutrašnjosti termoprekidača se spoje i preko priključnih kablova spojenih za motor ventilatora, uključe ga.
    Termoprekidač valja ugraditi ili na sami hladnjak ili jednostavno na dolazno crijevo vode sa vodene pumpe. U tu svrhu treba odabrati kratku cijev (10-tak cm duljine) na koju ćete moći ugraditi termoprekidač, izrezati cijev vode i montirati kao naprimjeru Hillman-a iz 1968 godine. Elektrokontakte dobro izolirati.

 hillman minx 1968 termoprekidac

Kada se temperatura vrati u normalne vrijednosti, kontakti u termoprekidaču se razdvoje i ventilator se gasi.
Jednostavno, zar ne, samo se trebalo sjetiti kako to izvesti!

U krug struje ventilatora i termoprekidača, prema akomulatoru valja ugraditi osigurač od bar 30A (snaga osigurača ovisi o snazi elektromotora ventilatora).Ugrubo, to je to. Vaš motor se više neće pregrijavati ni u gradskim gužvama. Svakako istestirati prije nego se uputite na cestu. U ovom slučaju ventilator je od GOLF II, kao i termoprekidač. Sve skupa radi dobro.

hillman minx 1968 preinaka