Srijeda 16 Listopad 2019

Bmw

Napisao
Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
BMW BMW

Bayerische Motoren Werke AG (skraćeno BMW) je njemački proizvođač automobila, motocikala i bicikala sa sjedištem u Münchenu.

U vihoru prvog svjetskog rata, 1916. godine osnovana je tvrtka za proizvodnju avionskih motora "Bayerischen Flugzeugwerk", a tri godine kasnije dvokrilac s BMW ovim motorom oborio je svjetski visinski rekord s visinom od 10.019 metara. Ipak u teskim posljeratnim vremenima malo tko se interesirao za avionske motore. Celnici tvrtke su stoga 1923. godine sansu vidjeli u proizvodnji motocikala. I nisu pogrijesili: mnogi ga i danas BMW-ovi "bokseri" smatraju pravim motociklom...

Prvi BMW-ov automobil pojavio se 1929. Bio je to simpatican "dixi 3/15 KS" proizvod male automobilske tvrtke iz Eisenacha koju je BMW kupio 1. listopada 1928. U pocetku dixi je donosio samo gubitke. Glavni inzinjeri Fritz i Popp procijenili su kako su razvojne rezerve postojeceg automobilskog koncepta vise nego skromne. Razmisljalo se i o trajnom obustavljanju proizvodnje, a onda je donjeta iznenadjujuca odluka: sklopljen je ugovor o proizvodnji atraktivnog engleskog roadstera "austin seven". Rezultati su bili spektakularni: nakon prvih stotinu orginala, samo tijekom 1928. prodano je cak 6000 licencnih primjeraka....

Unatoc svemu "dixi" ipak zazivio. Model "3/20" bio je robustan, ekonomican i jeftin. U promidjbenom je sloganu pisalo da se za samo 1475 DEM dobiva automobil ciji su ukupni troskovi na 100 km manji od dvije marke. Od 1932. do 1934. prodano je ukupno 30.000 primjeraka.

Prvi "pravi" BMW bio je model "303". Njegov sesterocilindras obujma 1173 ccm radio je mirno poput kakve turbine, a istiskivao je 30 KS pri 4000/min. Posebno je bio zanimljiva konstrukcija karoserije. U okviru od celicnih cijevi uklopljena je drvena konstrukcija na koju je navucena metalna oplata: bio je 200 kg laksi od konkurencije, vrlo brz (120 km/h) i 

imao je prepoznatljivu BMW-ovu masku sa dva "bubrega".Na jesen 1935. pojavio se i sportski roadster "315", dizajniran po uzorku na Austinove "sedmice". Povecanjem provrta i hoda, motor modela "303" porastao je na 1993 ccm i 45 KS. U to vrijeme to je bilo zaista solidno dostignuce. BMW je konacno postao ime medju automobilima.

Na osnovi uspjesnog "315" nastao je BMW-ov projekt narodnog automobila "320". Zadrzao je snagu od 45 KS uz samo jedan rasplinjac, imao je samo dvoja vrata. a i cijena se spustila na 4500 DEM. Petnaestoga dana veljace 1936. upalila su se svjetla Berlinskog autosalona. Na glavnom ulazu sredisnje hale blijestio je smedji "BMW 326" u kojem su mnogi preoznali luksuznu verziju modela "320". Uz limuzinsku verziju nudio se i atraktivni kabriolet. Oprema je bila kompletna, a kozna sjedala s umecima od plemenita drva mogla su se sklapati. Motor je pojacan na 60 KS, sto je bilo dovoljno brzo za brzinu od 135 km/h.

U kolovozu jw prikazan i konceptni model "325" s inteligentnim pogonom i upravljacem na svim kotacima.

Najveci sportski ugled u praskozorje drugog svjetskog rata vezan je uz BMW-ov model "328" i pobjedu na prestiznijem natjecanju Mille Miglia...

Prvi posljeratni model bio je nezaboravni "501". U prvoj verziji imao je dvolitreni sestocilindarski motor snage 72 KS, sto je ocito bilo malo za "avionski" image tvrtke. Ubrzo je napravljen nasljednik - model "502" s V8 motorom obujma 3,2 litre i snagom od 120 KS. Snaga je ubrzo i porasla na 140 KS i model "502" trebao je postati konkurentom mercedesa "300".

Godine 1955. nastao je vjerojano najzanimljiviji BMW. Preuzimanjem taljanske tvrtkeISOpreuzetisuiprojekti"issete". Taj je automobilcic imao samo 298 ccm i 10 KS, dovoljno za 85 km/h. "Isseta" je u mnogim zemljama postala bestseller, a do 1960. prodana je u vise od pola miljuna primjeraka. Automobilcic je citavu tvrtku izvukao iz financijske krize: u to vrijeme je prodaja BMW-ovih modela "501" i "502" bila katastrofalna.

Financijski problemi potrajali su do 1961, kad je predstavljen moderno koncipiran model "1500". Iamo je samo 1499 ccm, bregastu osovinu u glavi od aluminija i snagu od 75 KS pro 5800/min. Na njemu je napravljen cijelokupni poslovni uspjeh proteklih desetljeca.

Tri godine kasnije predstavljen je ojacan model "1800", a 1966. se pojavio model"1600" koji je odredio kriterije u kategoriji obiteljskih sportskih automobila. Nakon toga slijedi mozda najbolji BMW svih vremena - "2002", automobil koji se jos moze vidjeti na nasim cestama. Sve sto se zbilo nakon toga ionako je poznato....

BMW Isetta 

View this gallery on Flickr

Više u ovoj kategoriji: « Škoda Fiat »