Nedjelja, 08 Svibanj 2011 09:07

15. međunarodni oldtimer auto rally - Rijeka

Napisao
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

RIJEKA  – Šezdesetak povijesnih vozila s više od 120 sudionika okupilo se na Korzu, gdje je točno u 11 sati označen start 15. međunarodnog oldtimer auto rallyja u organizaciji Oldtimer kluba Rijeka i Grada.
Sam start "oldtimera" krenuo je prema najavljenoj satnici, a od 10h, riječani su mogli izbliza pogledati sva "oldtimer vozila" koja sudjeluju u utrci, kao i prigodan nastup riječkih mažoretkinja.
Sama manifestacija bila je uvod u veliku proslavu 15. obljetnice postojanja „OLDTIMER KLUBA RIJEKA“ koji djeluje kao najaktivniji OLDTIMER klub u Hrvatskoj, s preko 20 godišnjih programa i manifestacija.
Čestitke svim članovima kluba povodom njihovog rođendana.

Najstariji oldtimer na rallyju bio je dodge roadster iz 1924. godine u vlasništvu Drage i Renate Kuković iz slovenske Nove Gorice.

- Moj je dodge s motorom od 3.500 "kubika" koji razvija 35 konjskih snaga u svoje vrijeme bio pravi sportski dvosjed. Godinama sam tražio baš ovaj automobil, a pronašao sam ga konačno prije osam godina u dalekoj Australiji .
Automobil je bio u poprilično dobrom stanju, ali uvijek se nešto mora sređivati na vozilu.
Samo promjena guma, koje moram uvesti iz SAD-a, košta po nekoliko tisuća eura pa računajte, priča ponosni vlasnik, dodajući kako dodge vozi isključivo na oldtimer rallyjima, a sudjeluje na njih čak tridesetak godišnje, po svim zemljama u regiji.

Revolucionarni citroën traction avant, prvi automobil na prednji pogon i omiljeno vozilo kako francuskih gangstera, tako i pripadnika pokreta otpora, pa čak i zloglasnog gestapoa, izložio je Riječanin Boris Lenac.
- Traction avant u svoje je vrijeme bio najbrži serijski automobil na svijetu, s brojnim revolucionarnim rješenjima . Proizvodio se od 1934. do 1957. godine, a moj je primjerak iz 1955. godine s jačim D11 motorom od 60 "konja".

Ni danas se ne treba sramiti na autocesti, jer iako mu je tvornički najveća brzina 125 kilometara na sat, i sam sam bez problema jurio i do 140 na sat. Kupio sam ga 1974. godine, a kako je bio razbijen, puno sam uložio u obnovu.Nova restauracija krenula je 1996. godine, a posao je konačno dovršen lani.
Unutra su sve originalni dijelovi, a samo dvije felge tražio sam pune tri godine, da bi ih konačno pronašao u Švedskoj , objašnjava Lenac, dodajući kako njegov oldtimer ne stoji u garaži, već ga vozi kako na rally susretima, tako i za gušt, a mjesečno prođe sigurno nekoliko stotina kilometara.

Zavidne poglede prolaznika na glavnoj riječkoj šetnici privlačio je i opel gt 1900 iz 1969. godine u vlasništvu Elvisa Kljuna.

- Auto je neprocjenjive vrijednosti i nije na prodaju . Kljun ga koristi za trke, pa je tako 2008. godine osvojio prvo mjesto u Dugopolju.
Vlasnik ga je pronašao totalno razbijenog i restaruracija je dugo trajala. Ovo je jako skup sport i treba imati živaca, a uloženi trud ne može se naplatiti.

Kolona oldtimera nakon starta uputila se prema Čavlima, Kukuljanovu, Bakru, Drivenmiku i Crikvenici, a za nedjelju je zakazan obilazak Novog Vinodolskog i Bartera, do cilja u Senju.