Srijeda, 18 Siječanj 2012 20:06

OPEL slavi 150 godina

Opel GT Opel GT

Od proizvođača šivaćih strojeva do jednog od najvećih europskih proizvođača automobila...

Od samog osnutka Opel je sinonim za cjenovno prihvatljivu mobilnost.
Rüsselsheim. Na novu Godinu 2012 opelovi zaposlenici nazdravili su u čast 150 godišnjice postojanja.

1862, osnivač i otac, Adam Opel teško je mogao zamisliti da će njegova tvrtka postati jedan od najvećih europskih proizvođača automobila. 1862 Adam Opel prozvodio je šivaće strojeve , da bi do 1866 prešao na produkciju bicikala, poput "Velociped-a". Bicikli iz Rüsselsheima ubrzo su postali vrlo popularni.

Do sredine 1920-tih Opel je postao jedan od najvećih svjetskih proizvođača bicikala. U međuvremenu u svoj asortiman dodaju  i motocikle.

Opelova automobilistička povijest počinje godine 1899, te ga kao takvog svrstava na drugo mjesto najstarijih proizvođača automobila u Njemačkoj iza Daimler-Benza.

Krajem 1902 Opel predstavlja "Lutzman patent motornog automobila" sa motorom od 12 konjskih snaga. Automobil ubrzo postaje popularan; do 1906 sa trake silazi ukupno 1.000 primjeraka.

Do 1914 Opel postaje najveći proizvođač automobila u Njemačkoj. Brand svoju poziciju gradi na cjenovno prihvatljivim hit modelima poput "Doktorwagen-a" (1909) ili "Puppchen-a" (1914). Ovi su modeli bili temelj Opelove popularnosti i slovili su kao kvalitetni i pouzdani automobili za širok krug kupaca.

1920-tih u Opel se "ušuljao" duh inovativnosti koji je i danas prisutan. To je bila era "Laufbroscha" i "Rakete".

1924 Opel je pvi počeo koristiti automatiziranu traku za slaganje automobila. U tom periodu Opel je okupirao naslovnice tiskanih medija osvajajući brzinske rekorde. 1928 Opelova Raketa srušila je zemaljski brzinski rekord brzinom od 238km/h na berlinskoj Avus stazi. 

1929 počinju teška vremena za auto industriju. Milioni ljudi gube posao u globalnoj ekonomskoj krizi. Reakcija Opel-a bila je brza; nalaze partnera u amričkom divu General Motorsu. Konsolidirajući svoje mjesto na tržištu Opel je 1935 uspio proizvesti više od 100.000 vozila. U to doba Opel lansira svoju inovaciju; Opel Olympiu sa samonosećom školjkom napravljenom isključivo i samo od čelika.

Nakon ovoga slijedi 75 godina uspjeha na modelima poput prvog Kadett-a, do danjašnje Astre.

1936 Opel postaje najveći europski proizvođač automobila sa produkcijom od 120.000 komada godišnje.

Za vrijeme drugog svjetskog rata civilna proizvodnja je zaustavljena. U vrijeme obnove Njemačke Opel je proizveo modele poput Olympia-e, Olympia Rekord-a, Rekord P1 i Kapitän. Ovi automobili zasigurno su bili dio ekonomskog procvata Njemačke. 

Na svoju 100 godišnjicu, Opel otvara novu tvornicu u Bochumu, gdje započinje proizvodnja Kadett-a. U 1960-ima pojavili su se brojni legendarni "sportiva" modeli poput Commodore-a, Mante i modela GT. Mislilo se i na gornji segment limuzina, pa su tako proizvedeni i Kapitän, Admiral, Diplomat, koji su kasnije zamijenjeni modelima Senator i Monza.

1971 sa opelovih traka silazi 10 milonto vozilo. Te godine Georg van Opel vozeći Opel GT pogonjen elektromotoriom obara brzinski rekord brzinom od 188 km/h.

1972 Opel je njemački najuspješniji proizvođač automobila. Slijedi niz inovacija i rekorda; peta generacija Kadett-a ima Cx (koeficijent otpora zraka) od 0,39, Omega sa CX od 0,28…Opel 1989 nudi kompletnu gamu opremljenu katalitičkim katalizatorima…

Danas Opel i sestrinski engleski Vauxhall brand prodaju vozila u više od 40 zemalja svijeta.

2010 godine Opel/Vauxhall prodao je više od 1.1 milion automobila i osvojio nešto više od 6,2 % europskog tržišta.

Video sadržaj

Povijesni promo