Srijeda, 23 Studeni 2011 18:50

Najskuplji stari sportski automobili

BMW 328 BMW 328

Oldtimere neki nazivaju “zlatom u garaži” – vrijednost nekih raritetnih, posebice sportskih primjeraka, raste vrtoglavom brzinom. Mi smo izdvojili deset auta (iz svih cjenovnih kategorija) koji ilustriraju taj razvoj.
Analitičari njemačke firme Classic Date izračunali su da je vrijednost oldtimera u posljednja dva desetljeća u Njemačkoj u prosjeku porasla za 7,5%. Oldtimeri su, uz zlato, u posljednjih 20 godina praktično jedina vrsta ulaganja s tako konstantnim (uz povremene blage padove) rastom vrijednosti.

Mercedes 300 SL iz 1954. je u svoje vrijeme bio najinovativniji sportski auto. Ljubitelji oldtimera obožavaju ´krilatog´ Mercedesa, pogotovo primjerke sa srebrnim lakom. U dobrom stanju 300 SL danas košta oko 500.000 eura. Prije desetak godina cijena je iznosila ´samo´ oko 200 tisuća. Zlato u garaži, kako neki nazivaju oldtimere, je isplativa investicija. Baš kao i kod ljubitelja umjetnina, i fanovi oldtimera kažu da ih u donošenju odluke o kupovini nekog modela ne vodi razum – već nešto iracionalno. Uglavnom emocije, koje povezuju s (njima) posebnim autima. Cijena gotovo uvijek raste.

VW Cabrio . Ovaj je cabrio prije deset godina koštao 15.000 eura, a danas košta i preko 40.000.

Ford Capri je svojedobno bio masovna pojava na cesti. U Njemačkoj nije bio na dobrom glasu, nadimak mu i danas glasi: ´Ford za seoske playboye´. Svejedno je i Capriju vrijednost s godinama rasla. Prije jednog desetljeća se seoskim playboyem moglo biti već za oko 3.000 eura – danas za tu čast treba izdvojiti barem 6.000 eura.

Audi Quattro, legendarna ´kanta´ s pogonom na sva četiri kotača u 80-im godinama je dominirao na rally-pistama. Vrlo rijetki i dobro očuvani primjerci iz prve serije danas su tražena roba na tržištu oldtimera. Prije desetljeća za takve se aute moralo platiti ok 7.000 eura – a danas čak oko 50.000!

Klasična elegancija, savršen dizajn… tako ljubitelji klasičnih automobila opisuju ovaj Jaguar. Otvorena verzija legendarnog E-Typea je lukrativna investicija. I investicija s kojom se može imati puno zadovoljstva u vožnji. Cijena? Prva sitnica! Danas cabrio košta najmanje 70.000 eura – prije deset godina koštao je oko 40.000. Što je neki oldtimer rjeđa pojava – to se na stol mora staviti više novca da bi se postalo njegovim vlasnikom.

Ova Alfa Romeo 6C 1750GS (Grand Sport) sudjelovala je u brojnim utrkama prije 2. Svjetskog rata. Već prije desetak godina koštala je pravo bogatstvo (350.000 eura), a danas se cijena kreće oko milion eura. Rijetko koji odltimer je pogodan za korištenje u svakodnevnom životu. Većina svoje dane provodi u garažama – daleko od očiju javnosti.

Ovakve ´bube´ pak viđamo svaki dan na cesti. Svejedno i njima cijena raste. S otprilike 2.500 eura (prije desetak godina) do cca. 6.000 eura (danas).

O Porscheu 911 iz prve serije sanjaju mnogi, mnogi ljubitelji klasičnih vozila. Radi se o jednom od najomiljenijih modela oldtimera u svijetu uopće. Nije jednostavno voziti ovog sportaša, karakter mu je prilično neuračunljiv. Zbog popularnosti i cijena prati potražnu: prije desetak godina 911 je koštao oko 20.000 eura, a danas gušt vožnje vlastitim Porscheom košta najmanje 50.000 eura.

Prije točno 70 godina (1940.) ovaj je BMW 328 (kao jedini BMW u povijesti!) pobijedio na legendarnoj utrci Mille Miglia u Italiji. Cabrio/Roadster iz Münchena zbog te činjenice pogodan je kao idealna prilika za ulaganjem novca i ostvarivanjem profita. Prije deset godina 328 je koštao naime oko 100.000 eura – samo četvrtinu aktualne vrijednosti (400.000).