Citroen DS 20

Ocijeni sadržaj
(26 glasova)
Citroen DS 20 Citroen DS 20

POVIJESNA PERSPEKTIVA:

Nikada prije, a vrlo rijetko i poslije, pojava nekog automobila nije izazvala toliko odjeka kao daleke 1955. godine u Parizu, kada je predstavljen Citroen DS 19. Sredinom pedesetih po cestama su se vozili kutijasti automobili, veliki izvana, mali iznutra i neudobnoga ovjesa. Novi je Citroen svojim blago zaobljenim futurističkim linijama i tehničkim inovacijama tada jednostavno bio kao iz nekog drugog svijeta. Naziv «Boginja» (franc. Deesee = DS) savršeno je pristajao neviđeno  lijepom automobilu. Ipak, zbog spljoštenog izgleda, a i same zemlje porijekla, boginja je svjetsku popularnost stekla pod nadimkom «žaba». Uz DS koji je sigurno njegovo najveće djelo, Flaminio Bertoni, kipar, arhitekt i dizajner potpisnik je dizajna još nekih Citroenovih (naj)važnijih modela; Traction Avant, 2CV (Spaček), AMI 6. Aerodinamične vrijednosti koje je DS imao, automobili su postizali tek dvadesetak i više godina kasnije, a da je automobil pravo remek-djelo autodizajna dokazuju i njegova izlaganja u nekim najcjenjenijim muzejima moderne umjetnosti (Milan, New York,...)
Primijenjena umjetnost nalazila se i u interijeru. Upravljač je imao samo jedan krak što je bio Citroenov trade-mark velikih limuzina sve do XM-a, a ručica mjenjača nalazila se na gornjoj strani stupa upravljača, između volana i instrument ploče. Još kod Traction Avanta u Citroenu su vidjeli kakve prednosti ima pomicanje kotača u same rubove karoserije. Prateći takvu filozofiju gradnje DS je putnicima pružao neviđenu prostranost.
DS je i ispod lima donosio pravu revoluciju. Nakon probnih testiranja (od 1952 godine) na Traction Avantu, hidropneumatski ovjes je u DS-u doživio svoju komercijalizaciju i jedan je od najvećih Citroenovih doprinosa u automobilskoj povijesti. Ovjes gdje se umjesto uljnih ili plinskih amortizera za udobnost i ležanje na cesti brinu kugle napola punjene uljem napravio je od DS-a najudobniju limuzinu tog doba. Tajna ovjesa je bila u kotačima za koje su se brinule kugle u kojima se mijenjala razina ulja. Kada bi kotač naletio na kakvu rupu ili slično, ulje se potiskivalo u srednji cilindar koji ga je dalje raspoređivao u manje opterećene kotače. Osim hidropneumatskog ovjesa Citroen DS bio je prvi u svijetu i po visokotlačnim kočnicama, polu-atomatskim mjenjačem, te servo-volanu. Da podsjetimo, radi se o 1955 godini!  
Motor od 1.9 litre s početnih 75 KS 1965 godine ojačao je na 91 KS, a te godine predstavljen je i DS 21 s 2.2-litrenim motorom i 100 KS. 1967 godine došao je prvi veći redizajn gdje su najveća novost bila nova dvostruka prednja svjetla pod prozirnom plastikom. Par godina prije
prestanka proizvodnje, pojavila se i najjača izvedba (DS 23) s 2.3-litrenim motorom i 130 KS. 1975 godine, nakon dvadeset godina legendarna «žaba» se prestaje proizvoditi.

Auto je restauriran 4 godine. Sve na autu je u originalu, te je auto u besprijekornom stanju .

Više informacija

  • Proizvođač: CITROEN
  • Tip: DS 20
  • Godina proizvodnje: 1971
  • Država proizvodnje: Francuska
  • Proizvedeno: oko 1,5 miliona komada
  • Motor: linijski 4 cilindra (SAAB), manualni mijenjač 4 brzine
  • Snaga (kW): 67
  • Okretni moment (Nm): 141 na 3500 o/min
  • Zapremnina (ccm3): 1985
  • Maksimalna brzina (km/h): 162
  • Ubrzanje 0-100 km/h: 14,1
  • Potrošnja (l/100 km): 10,4
  • Masa (kg): 1280
  • Mjere: 4874 x 1803 x 1470
  • Boja: Bijelo crna
  • Interijer: Crveni
  • Okvirna cijena: na upit
  • Datum pregleda: 07.10.2011
Više u ovoj kategoriji: « Mercedes 250 CE Citroën GS Pallas »

Katalog oldtimer vozila

Jedinstveni web katalog takve vrste sa temom oldtimer vozila.

Vaše vozilo u katalogu

Katalog je besplatan za svakog vlasnika i služi kao mjesto gdje zaljubljenici mogu pogledati uređena i očuvana oldtimer vozila.

Sadržaj kataloga

Katalog sadrži galeriju fotografija, tekst o vozilu iz razgovora sa vlasnikom o njegovoj povijesti, restauraciji te naslijeđu.

Jedini kriterij

Očuvana i restaurirana vozila rado ćemo objaviti u našem katalogu.