Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Nedjelja, 02 Veljača 2014 17:54

VW 1500/1600 - tip 3

Napisao
VW 1500 cabrio VW 1500 cabrio

Poslije rata VW je postajao najveći njemački proizvođač automobila. S jedne strane zadovoljstvo je zbog odlične prodaje Bube i transportnog kombija (Bullyja) bilo veliko, ali s druge strane rasla je zabrinutost jer su ta dva modela bila i jedina u VW-ovom programu. 

Za jeftine, ekonomične, obiteljske limuzine svjetsko tržište je bilo potpuno otvoreno i u strahu da ih njihova najveća konkurencija (Ford, Opel) ne pretekne i ostavi daleko iza sebe, u Wolfsburgu krajem 50-tih godina prošlog stoljeća kreću s razvojem novog modela. 

I da su nekim čudom znali da će njihova Buba u sljedećim desetljećima postati najpopularniji automobil na svijetu, moralo se ići u korak s vremenom. Ideja je bila da novi model, logične oznake Typ 3 (Buba je bila Typ 1, a Bully Typ 2), naslijedi Bubu, čiju filozofiju gradnje je i pratio. Jasno, novi obiteljski VW je morao biti praktičniji i svakako prostraniji. 

Prototip je 1959 godine bio spreman za testiranja, a u VW-u su sve do predstavljanja serijskog modela cijeli projekt držali pod strogom tajnom. Još 1960 godine su tvrdili kako, usprkos glasinama izvana, ne pripremaju nikakav novi automobil, da bi već početkom sljedeće godine službeno najavili svoj potpuno novi model. Kasnije, u jesen iste godine, predstavljen je VW Typ 3. Zbog obujma motora koji ga je pogonio Typ 3 je do početka prodaje preimenovan u VW 1500.  

Bila je to dvovratna limuzina koja, iako oku ugodna, dizajnom nije donijela ništa ekstra. S prednje strane i opet nije bilo nikakve rešetkaste maske jer je, naravno, motor bio smješten skroz iza stražnje osovine. Rastom dimenzija i izbjegavanjem bubolikog dizajna novi je VW dobio na prostoru, kako za putnike, tako i za njihovu prtljagu. Osim ispod prednjeg poklopca, mjesta za prtljagu je bilo i straga iznad motora. Tamo je bilo dosta toplije, pa se moralo paziti kuda s hranom. 

Inače, prtljažni prostor iznad motora dobiven je drugačije izvedenim hladnjakom motora, što je u konačnici rezultiralo spljoštenijim 1.5-litrašem. Interijer je bio uređen daleko praktičnije i bogatije od Bubinog, ali to se, s obzirom na vrijeme kada je Buba nastala, i moralo očekivati. Limuzinu je od 1962 godine pratila i karavanska izvedba nazvana Variant. Taj naziv VW je za svoje karavane zadržao do današnjih dana. Novim «narodnim automobilom» narod je bio sasvim zadovoljan.

Nejak motor (45 KS) je vozaču pružao uzbuđenje ravno gledanju padajućeg lista, ali tako je barem na minimum sveden rizik od opasnog zanašanja stražnjeg kraja u zavojima. Polako i sigurno – dovoljno za narod. Ipak, za one željne «sportskih» performansi, od 1963 do 1965 godine, proizvodila se izvedba 1500 S sa istim motorom, ali snage 54 konja. Veliko tržište, jednostavna i pouzdana mehanika, te «obiteljske» karakteristike osigurali su VW-u 1500 veliki broj kupaca, a posebno su bile cijenjene kvalitete «teretno-obiteljskog» karavana koji je bio čak traženiji od klasične limuzine.

Dvovolumenska limuzina iz 1966 godine unijela je svježinu, potrebnu za daljnju dobru prodaju. Nije to bila nikakva sportska, kupe izvedba, već odgovor na sve veću konkurenciju (Fiat 850, ...). S novom karoserijskom izvedbom stigao je i novi, 1.6-litreni motor (54 KS) kojeg dobivaju i ostale izvedbe – VW 1600. Tko je htio kupe, VW je na osnovi modela 1500/1600 nudio drugu generaciju Karmann-Ghije. Razvili su u VW-u i 1500 kabriolet, ali nakon 20-tak prototipova do realizacije serijskog modela nije došlo. 

U drugoj polovici 60-tih godina VW 1600 je zauzeo svoje visoko mjesto na svjetskom tržištu. Karavani i dvovolumenske limuzine su se vrlo uspješno izvozile i na američko tlo. Godine 1968 uvodi se izvedba 1600 E sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Bio je to prvi masovni automobil na svijetu koji je koristio takav sustav. Iste godine manualnom mjenjaču se pridružio i automatski.  

Model 1500/1600 nije niti izbliza bio popularan poput Bube, ali preko 2.5 milijuna primjeraka proizvedenih do 1973 godine rezultat je vrijedan svake pohvale. (izvor: Autoklasika.net)

Video sadržaj

VW 1500 - 1962