Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti

Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Srijeda, 27 Lipanj 2012 15:26

Volkswagen - narodni auto

Napisao
VW - 1938 VW - 1938
 
Dali ste znali da je prvi Volkswagen dizajnirao Porsche?  
Ferdinand Porsche, koji je već bio šef dizajnerskog tima za Daimler-Benz, Auto-Union i bio u posjedu svoju konzultantske tvrtke dobija u zadatak dizajnirati Volkswagen - "Narodi auto" Adolfa Hitlera. Hitler je želio mali četverosjed, sa zračno hlađenim i izdržljivim motorom koji može proći cca. 100 km sa oko 6 litara benzina i koštati oko 1.000 Maraka (manje od današnjih €200). 
Porsche je prethodnih godina već radio na dizajnu i razvoju sličnih vozila, ali ih nikada nije uspio proizvesti. Između 1935 i 1937 Porsche je proizveo 50 Volkswagen prototipova sa zračno hlađenim motorom kojeg je dizajnirao Franz Reimspeiss. 
Politički, cijenom prihvatljivo vozilo poput Volkswagena bila je svakako čvrsta platforma za Hitlera ne bi li pridobio javnost da podrži njegove vojne avanture.
Hitler nije dozvolio da se bilo šta nađe na putu realizacije ovog projekta koristeći pritom i nacističko financiranje ovog projekta.
Također je konfiscirao i privatno imanje Earla Von Schulenberg-a u Wolfsburgu i  na njoj izgradio tvornicu. Ovo mjesto je postalo, a još je i danas najveća tvornica automobila na svijetu.
Tvornica u Wolfsburgu nikada nije proizvela ovaj Volkswagen jer je u vrijeme njezina završetka izgradnje Hitler već anektirao Austriju i izvršio invaziju na Čehoslovačku i Poljsku. Postepeno, tvornicu je preuzelo Ministarstvo zračnog prometa i cijela je tvornica poslužila
u svrhu ispunjenja ratnih zahtjeva. Iza rata , 1946 godine Volswagen konačno postaje "Narodni auto". Javila se i potreba za jeftinim i malim automobilima te je gradonačelnik Ivan Hirst, inače zadužen od strane Britanaca za ovu tvonicu odlučio pokrenuti proizvodnju - tako konačno i počinje VW era.