Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Ponedjeljak, 10 Ožujak 2014 14:07

Simca 1000

Napisao
Simca 1000 Simca 1000

 

Podrijetlo Simce 1000 nije Francuska, već Italija.

Predsjednik Simca-e, generalni direktor - Henri Pigozzi rođen je u mjestu Turin i osnivač je Fiat-a. Fiat je sve do 1963 bio većinski dioničar Simca-e.

Prve prave skice ovog automobila datiraju iz 1961.  

"Simca Mille" kako su ju nazivali Francuzi bio je jeftin, u vrijeme lansiranja, prilično moderan automobil sa potpuno novim rednim četverocilindričnim motorom i zapreminom od 944 ccm. Proizvodnja započinje 27. srpnja 1961 godine, sa službenim predstavljanjem na pariškom moto show-u koji je održan 10. listopada 1961. 

Na početku proizvodnje bilo je moguće naručiti ili birati između tri različite boje; bijele, plave ili crvene. 

Zanimljivo je spomenuti da osim ostraga smještenog motora, svoje je mjesto našao i rezervoar goriva (iza zadnjih sjedala). Na taj način postignuta je razdioba težine 35 (naprijed) / 65 (straga) što je prednji kraj vozila učinilo vrlo lakim, te je bilo potrebno značno podupravljanje na zavojitim cestama. 

Unutrašnjost je bila iznenađujuće prostrana za ovu klasu vozila. Vozačka pozicija bila je odlična i samom je vozaču pružala odličan pregled. 

1963 izlazi "osiromašena" Simca 900 sa identičnim motorom od 944 ccm i 26 kW.

Konačno, početkom 1970-tih Simca 1000 dobiva motor od 1294 ccm. 

Interesanto je spomenuti da je uz standardni ručni mjenjač bilo moguće naručiti i 3-stupanjski poluatomatski mjenjač kojeg je prozvodio Ferodo.

Prozvodnja je prekinuta 1978 godine, bez pravog nasljednika.

 

Srodni sadržaj (po oznakama)

Više u ovoj kategoriji: « Opel GT Matra Simca Rancho »