Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Utorak, 23 Kolovoz 2011 12:52

Renault

Napisao
Renault-evolucija Renault-evolucija

1898. godine Louis Renault i njegova braća osnovali su svoje društvo. Brzo su postali poznati po automobilskom natjecanju u kojem su  njihova vozila nizala pobjede. Tvornice Renault prihvaćaju serijsku proizvodnju 1905. godine, zatim tejlorizam 1913. Tijekom prvog svjetskog rata, tvrtka proizvodi kamione, nosiljke, vozila hitne pomoći, granate pa čak i poznata oklopna vozila  FT17 koja su doprinijela u odlučujućim borbama za konačnu pobjedu.

1919-1945

Renault se modernizira : 1. lanac tvornice Billancourt pokrenut je 1929. Tvrtka smanjuje troškove kako bi se oduprla ekonomskoj krizi. Međutim, socijalna klima se pogoršava. Tijekom drugog svjetskog rata Louis Renault smatra konflikt s Njemačkom kao grešku : priklanja se zahtjevima Nijemaca. Zbog toga je tvrtka Renault nacionalizirana 1945. i postaje Nacionalna regija tvornica  Renault (RNUR).

1946-1975

Regija modernizira svoje tvornice, gradi i otkupljuje nove proizvodne pogone. Želi konkurirati na američkom tržištu ali doživljava neuspjeh. No ipak nastavlja proboj na međunarodnu scenu. Uspjesi dolaze s modelom, prvim “malim automobilom za svakog ", zatim s Dauphine, Renault 4, Renault 5…. Regija obogaćuje svoju gamu modelom visoke klase  Renault 16, koji najavljuje dugovječne automobile. Renault paralelno nastavlja impresivan uspjeh u reliju

1976-1991

Rast se nastavlja do početka 80-tih godina.  Obnova game se ubrzava izlaskom dva modela visoke klase :  Renault 25 i Espace. Marka se nameće u sportskom natjecanju i ulazi u svijet  Formule 1. Ali tvrtka se treba suočiti s teškim gubicima.  Stoga započinje drastičnu politiku smanjivanja troškova i usmjerava se na automobile.  

1992-2005

Renault planira fuziju s Volvom, ali projekt je odbačen 1993. Velika prekretnica : privatizacija tvrtke  u srpnju 1996. Slobodniji Renault ulazi u kapital Nissana 1999. Renault nastavlja s inovacijama i obnovom u vozilima  Mégane, Laguna,... Uspjesi u Formuli 1 osnažuju marku Renault. Savez Renault-Nissan se konsolidira i stalno se razvijaju novi projekti.  S kupnjom ubrzava svoj proboj na međunarodnoj sceni.  Lansiranje Logana u središtu je strategije osvajanja novih tržišta.

Od 2005 Carlos Ghosn, već Président Nissana, nasljeđuje Louisa Schweitzera na čelu Renaulta. Uspostavlja plan Renault Ugovor 2009, koji treba učiniti od Grupe najisplativijeg europskog konstruktora. Dok je Clio III proglašen automobilom godine 2006., uspjeh Logana na novim tržištima je neosporiv. Renault dva puta odnosi naslov svjetskog prvaka u konstruktorima Formule 1.2007. godine Renault proširuje svoju gamu Logana i lansira Novi Twingo i Novu Lagunu.