Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Utorak, 11 Ožujak 2014 10:55

Matra Simca Rancho

Napisao
Matra Simca Rancho Matra Simca Rancho

Od kada se Matra počela baviti i razvojem automobila francuska automobilska industrija je dobila vrlo važnog «igrača». 

Nakon privlačenja pažnje na sebe svojim sportskim modelima došlo je vrijeme da taj proizvođač dodatno pokaže svoj smisao za postavljanje novih trendova. Francuzi danas i jesu poznati po «probijanju leda» s neuobičajenim modelima koji s vremena na vrijeme otvaraju cijelu jednu novu klasu automobila.  

Po pitanju inovativnosti u automobilskoj industriji Matra sigurno zaslužuje svoje mjesto u povijesti. 

Jedan od posebnih modela je i Rancho kojeg je Matra osmislila i uz pomoć partnera, Simce, razvila i na kraju, 1977 godine, počela proizvoditi. Zbog jasne kooperacije novi model je nosio naziv obje tvrtke – Matra Simca Rancho.

Inače, tada su Matra i Simca bili pod vlasništvom američkog Chryslera koji je pomoću francuskih tvrtki pokušavao ostaviti dublji trag na europskom tržištu. Vidjevši da je zbog naftne krize osjetno pao interes kupaca za sportskim automobilima, ali i da se pojavom Range Rovera otvorilo jedno sasvim novo tržište, Matrini stručnjaci su povukli odličan potez.

Ljudi su bili i bit će željni osjećaja moći za volanom, a kako je «avanturističko-luksuzan» Range bio (i ostao) prosječnom kupcu preskup, u Matri su taj terenski osjećaj moći prebacili na jeftiniji model. Jasno, Rancho se po terenskim sposobnostima nikako nije mogao mjeriti s Rangeom, ali zbog svojeg izgleda svakako je ulijevao taj, mnogima potreban, osjećaj moći. Kako bi razvojni troškovi ostali što manji za osnovu je poslužila Simca 1100, tada jedna od omiljenijih limuzina u Francuskoj.

Šasija je bila produžena, straga dodatno učršćena i nije previše podigla troškove jer je bila preuzeta od pick-up izvedbe spomenute Simce. Bez obzira na poznato lice Simce, Rancho je zbog ukupnog terenskog izgleda ispao originalan. Crna plastična zaštita, integrirane velike maglenke, ograđeni kargo prostor na prednjem dijelu krova i povišen stražnji dio do čijeg se prtljažnog prostora dolazilo otvaranjem horizontalno podijeljenih stražnjih vrata (Range je imao isto rješenje) privukli su veliku pažnju javnosti.

Takva vrsta automobila nije bila baš poznata. Izgledom svakako, ali konstrukcijom nikako pravi terenac, Rancho se može nazvati prvim pravim soft-terencem. Danas je ta klasa poznata kao SUV-klasa i jedna je od najpopularnijih. 

Zbog dodatne težine naspram modela 1100 motor je preuzet od veće Simce 1308. Radilo se o 1.4-litrenom benzincu snage 80 konja koji je bio dovoljan za Rancho, ali zbog samog kockastog oblika automobila, pri većim brzinama (max. 145 km/h) i osjetno rastrošan. Rancho je bio prihvaćen, ali prvenstveno na domaćem, francuskom tržištu. Kvalitete poput izgleda, udobnosti i velike prostranosti su prepoznate, ali brzo je prepoznata i ona druga strana Rancha. Iako su u Matri razmišljali o pogonu na četiri kotača, zbog povećanja troškova do ugradnje takvoga nikada nije došlo. Prednji pogon i ovjes sa Simce 1100 nisu dopuštali vlasnicima Rancha da se bezbrižno upute na blatnjave staze što je s obzirom na moćan izgled bilo razočaravajuće. Iako se reklamirao kao automobil za pustolove Rancho na malo zahtjevnijim terenima nije mogao ništa više od obične Simce 1100!

Tako je Rancho brzo postao idealan automobil za ljude koji su drugima, ali i sebi htjeli pokazati da imaju pustolovnog duha, dok se o samom upuštanju u pustolovinu nije zamaralo. 

Godine 1980 Matra je počela s razvojem potpuno novoga automobila (Espace) i šanse za modifikacijom Rancha ne bi li pokušao pojačati svoj imidž postaju sve manje. Nakon što je Peugeot otkupio europsku grupaciju Chryslera, 1979 godine, Matra Simca Rancho se preimenuje u Talbot Matra Rancho. Tada pomalo zaboravljani Talbot inače je još od kraja 50-tih godina bio u vlasništvu Simce. 

Posebne, nešto bogatije izvedbe posljednjih su godina održavale Rancho na životu, iako je prodaja izvan granica Francuske bila minimalna. Na kraju, Peugeot je uzimao većinu novca od prodaje Matrinih modela, pa Matrini čelnici odlučuju kako je ostatak novca puno potrebniji za dovršenje Espacea. Takva odluka je značila i kraj za Rancho.

Ovaj, u ono vrijeme zaista poseban automobil, u svojih osam godina postojanja proizveo se u nešto manje od 56.700 primjeraka. Šteta što u Matri nisu posvetili barem nešto pažnje na antikorozivnu zaštitu jer hrđa je razlog što je danas Rancho vrlo rijedak i u francuskim dvorištima. 

Na kraju, Rancho je za Matru ispao itekako važan model. Da nije bilo njega tko zna kako bi se razvila priča o Espaceu.

Srodni sadržaj (po oznakama)

Više u ovoj kategoriji: « Simca 1000 Jeep Willys »