Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Utorak, 12 Srpanj 2011 18:27

Made in USA - najbolje od svega

Napisao
Oldsmobile Oldsmobile

1. Oldsmobile 88 - 1950. godina

V8, 135 KS, 0-100 km/h za 12.2 s, 0-400 m za 19.9 s
Oldsmobile 88 bio je jedan od prvih automobila u kojem su američki automobilski novinari premašili maksimalnu brzinu od 145 km/h. Pri takvim visokim brzinama Olds je bio iznenađujuće stabilan. Iako ubrzanja nisu bila vrtoglava, bila su progresivna, dovoljno da model dobije nadimak Rocket. Da, Amerika se upravo tada spremala za razdoblje svemirskih istraživanja...
 
2. Hudson Hornet - 1951. godina

R6, 145 KS, 0-100 km/h za 14.6 s, 0-400 m za 19.4 s
Automobile 50-ih godina smatramo iznimno sporima po današnjim standardima. Doduše, Hornet (stršljen) je bio vrlo brz i jedino nije mogao letjeti. Kad smo kod letenja, maksimalna brzina ovog automobila nije daleko od onih koje su postizali zrakoplovi pri uzlijetanju - 156 km/h. Hornet je ujedno najbrži tadašnji automobil nepobjediv na američkim autocestama, ali i na trkalištima.
 
3. Buick Century - 1955. godina

V8, 236 KS, 0-100 km/h za 9.8 s, 0-400 m za 17.5 s/125 km/h
Century je bio prvi automobil s one strane Atlantika koji je s mjesta dostizao brzinu od 100 km/h za manje od 10 sekundi. Iza sebe bi ostavljao sve tadašnje automobile. Zanimljivo je spomenuti da je Century bio 2.5 sekundi brži od 0 do 100 km/h i 1.5 sekundu brži do 400 m od '55 Chevroleta s prvom generacijom small-blocka, motora koji mnogi smatraju najboljom V8-icom 50-ih godina.

4. Chrysler 300 - 1955. godina

V8, 300 KS, 0-100 km/h za 10 s, 0-400 m za 17.6 s/131 km/h
Ovaj je automobil bio vrlo brz po standardima 50-ih. S golemom snagom od čak 300 KS, od 100 km/h nadalje automobil je snažno ubrzavao, sve do maksimalne brzine od 214 km/h. Najbrži američki automobil svoga vremena, dvije godine je vladao NASCAR prvenstvom, a njegovi su nasljednici abecednim redom obilježavali američku automobilsku povijest, sve do aktualnog 300 M.

5. Chevrolet Corvette - 1957. godina

V8, 283 KS, 0-100 km/h za 7.2 s, 0-400 m za 15.7 s/145 km/h
Vrhunac serije Corvette krajem pedesetih bio je model '57 sa 283 KS snažnim motorom s ubrizgavanjem goriva, Duntovljevim vratilom i kompresijom od 10.5:1. Na testnim pistama, ova je Corvette postizala tada zadivljujuću maksimalnu brzinu od "čak" 214 km/h. Ipak, nama se više sviđa malo kasnija varijanta iz '59 s unutrašnjošću u klasičnom jukebox stilu. Naravno: rock'n'roll je na vrhuncu.

6. Bocar XP-5 - 1959. godina

V8, 290 KS, 0-100 km/h za 6 s, 0-400 m za 14 s/160 km/h
Bocar XP-5 bio je trkaći automobil izrađen za cestu, što se vidjelo po šupljoj šasiji i 283 prostorna inča velikom motoru iz Corvette. Snažan agregat neumorno bi gurao automobil do maksimalne brzine od 250 km/h. Idealan automobil za skretanje u zavojima pomoću papučice gasa. Jedan je to od mnogih danas zaboravljenih pokušaja stvaranja američkog odgovora Ferrariju i Jaguaru.

7. Dodge Dart Ramcharger 413 - 1962. godina

V8, 410 KS, 0-100 km/h za 5.8 s, 0-400 m za 13.4 s
Tada novi Ramcharger 413 nije bio idealan automobil za cestu, najviše zbog golemog V8 motora snage 410 KS. Ovaj Dodge je bio najluđi sportski automobil iz Detroita. Nije bio cestovni, već trkaći automobil. Trkaći automobil po cijeni cestovnog. I, još bolje: u vašem je retrovizoru izgledao svakodnevno, kao običan Dart, kakvih je proizvedeno na stotine tisuća. Vuk u janjećoj koži, uistinu.
 
8. Pontiac Catalina - 1964. godina

V8, 370 KS, 0-100 km/h za 6.6 s, 0-400 m za 15.7 s
Mekano podešeni snagator imao je velik problem: trakciju, odnosno, njen manjak tijekom naglih startova. Doduše, Pontiac je priskočio u pomoć s kompletom tvrđih opruga i amortizera i debljim prednjim anti-roll barom za samo $3.82. S tim dodacima, Catalina se lijepila za cestu i nudila snažna, ali kontrolirana ubrzanja i startove. GTO istog godišta je legenda, ali Catalina je bila brža.
 
9. Shelby Mustang GT 350 - 1965. godina

V8, 306 KS, 0-100 km/h za 7.0 s, 0-400 m za 15.7 s
U ovom automobilu nikada ne biste zaspali za volanom. Iz šale se preporučivao kao siguran lijek za dosadu. Da se kojim slučajem Shelby Mustang proizvodi i danas, jedini neugodan trenutak koji bi automobilski novinari doživjeli bio bi onaj kad bi ovaj rasni automobil morali vratiti zastupniku. Standardni Mustang se u usporedbi s ovim rasnim pastuhom doima poput najobičnijeg ponija.

10. Chevrolet Chevelle Malibu SS Z16 - 1965. godina

V8, 375 KS, 0-100 km/h za 6.7 s, 0-400 m za 15.3 s
Kada je Chevrolet 1965. iznenadio američku javnost predstavivši ograničenu seriju od samo 200 primjeraka nabrijanog Chevellea Malibu SS Z16, američki su automobilski novinari nahvalili golemu količinu okretnog momenta koji bi i pri nižim brojevima okretaja 'zadimio' omalene stražnje pogonske gume. Odlične performanse bile su moguće jedino uz novi ovjes bez stražnjeg diferencijala.

11. Ford GT40 (ulicni) - 1966. godina

V8, 335 KS
Ford je morao izraditi 50 primjeraka modela GT40 kako bi ispunio zahtjeve za ulazak u Le Mans, utrku koju će GT40 osvojiti četiri puta. To je uključivalo i 'odbrijavanje', jer je automobil bilo potrebno prilagoditi cesti. Rezultat je 4.7 litreni V8 motor snage 335 KS pri 6250 o/min i maksimalna brzina od 262 km/h. Cestovna oprema je sadržavala maglenke, odmrzivač prozora i zatamnjena stakla.

12. Shelby Cobra 427 - 1966. godina

V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.3 s, 0-400 m za 13.8 s
Shelbyjeva otrovnica neusporedivo je jača od, na prvi pogled slične, Cobre 289. S redizajniranim ovjesom, naginjanja u zavojima gotovo nije bilo. S ovim ste automobilom mogli glumiti da je svako zaustavljanje na semaforu zapravo startna pozicija na Nurburgringu ili svaka autocesta ravnina Mulsanne. Da, mogli ste. Naravno, ako ste spremni skupiti hrpu kazni.

13. Chevrolet Corvette - 1967. godina

V8, 435 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.8 s
Corvetta iz 1967.g. možda je bila najbolja ikada. U usporedbi s najjačim Mustangom tog doba, Shelbyjevom GT 500-icom, Corvetta je bila 0.7 s brža od 0-400 m, imala je bolje kočnice, brži odaziv na gas i cjelokupno bolje performanse. U zadnjoj godini svog najklasičnijeg dizajna, Corvette je dostigla vrhunac. Neki ipak preferiraju model '63 s podijeljenim stražnjim prozorom.
 
14. Dana 427 Camaro - 1967. godina

V8, 425 KS, 0-100 km/h za 4.8 s, 0-400 m za 12.8 s
Dana Chevrolet iz Kalifornije bila je za Camaro ono što je Shelby bio za Mustang. Prvi jači pritisak na papučicu gasa vozača je ostavljao u nevjerici, bez riječi. Brutalne sile koje bi pritiskale vozačevo tijelo u sjedalo, prestale bi jedino dizanjem noge s gasa ili prebacivanjem u treću brzinu. Ma koliko su kasnije pokušavali, u Chevroletu nikada nisu uspjeli nadmašiti dizajn i brutalnost prvih Camara.

15. Shelby Mustang GT 500 - 1968. godina

V8, 360 KS, 0-100 km/h za 6.5 s, 0-400 m za 14.8 s
Tijekom šezdesetih u Americi nijedan model automobila nije bio toliko testiran kao Mustang. To uključuje i usporedbu GT 500-ice s Corvettom iz '68. Iako je Corvetta bila noviji automobil, Mustang je bio uvjerljiviji, unatoč slabijem motoru, iskazujući pravu superiornost Shelbyjevih automobila u to doba. Iz godine u godinu Mustang je bio sve veći i jači. Citius, altius, fordius, moglo bi se reći.

16. Hurst Oldsmobile 442 - 1968. godina

V8, 390 KS, 0-100 km/h za 6.6 s, 0-400 m za 13.9 s
H-O ne znači Hairy-Olds (Strašni Olds), ali možda bi trebalo zbog golemog okretnog momenta koji je ovaj automobil imao na raspolaganju. Razvijen u suradnji Jacka Watsona (Oldsmobile) i Georgea Hursta (Hurst Automobiles), Hurst Oldsmobile '68 predstavljao je početak duge tradicije tzv. Musclecars, koji su uključivali snažne Oldsove V8 motore i automatske mjenjačke kutije.

17. Plymouth Hemi Road Runner - 1969. godina

V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.5 s
Izuzetno popularni Road Runner s Hemi motorom i automatskim mjenjačem nudio je vratolomna ubrzanja i velike količine dima sa stražnjih guma. To je bio trkačev trkač i ujedno jedan od najbržih serijskih automobila svog doba. Road runner je, ako niste znali, lik iz crtića, Ptica trkačica. Ako mislite da bi auto nazvan po njoj trebao imati sirenu koja radi Çbeep-beepß, ne bojte se. Imao je.

18. Chevrolet Corvette Stingray ZL1 - 1969. godina

V8, 550 KS, 0-100 km/h za 4.5 s, 0-400 m za 10.8 s
Izrađena su samo dva primjerka ovog fascinantnog automobila. Reći da ZL1 ubrzava nije dovoljno, jer ta riječ ne može ni približno opisati raspon sposobnosti ovog automobila. Stingray je razdirao asfalt, tražeći trakciju preko širokih guma. Da je imao još jednu brzinu, Stingray bi sigurno probio čarobnu granicu od 320 km/h. 1969. američka se pomama za snagom bližila vrhuncu - ZL1 je epitom toga.

19. Pontiac GTO Judge - 1969. godina

V8, 370 KS, 0-100 km/h za 6.4 s, 0-400 m za 13.9 s
Premda su magičnu kraticu Pontiacovci još 1964. popalili od Ferrarija, tek je GTO Judge bio stopostotan 'muslecar': golemi Ram Air V8 motor, jarka boja i oznake, usisnici na poklopcu motora i četverobrzinski auto-mjenjač. Ovaj je sportaš bio idealan za tzv. 'powershifts' i nagle startove, a za ležanje na cesti također nema prigovora. Ovom sucu ni gostujući navijači nemaju ništa za prigovoriti.

20. Dodge Charger Daytona - 1969. godina

V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.9 s
Dodge je učinio jedan velik korak naprijed u ratu s Fordom tijekom Nascar prvenstva 1969. kada je izradio 503 primjeraka Chargera Daytona. To je zapravo bio 'običan' Charger 500 s 40 cm duljim prednjim krajem i monstruoznim stražnjim spojlerom. Praktički će isti auto vladati pistama i godinu kasnije, ali pod imenom Plymouth Superbird. I možda upravo ta dva vozila predstavljuju vrhunac muscle car ere.

21. AMC Rebel Machine - 1970. godina

V8, 340 KS, 0-100 km/h za 6.4 s, 0-400 m 14.4 s
Unatoč pomalo glupom imenu, ovo je bio izvrstan sportski automobil. Za cijenu nižu od $3500, Machine je nudio izvrsna ubrzanja i držanje ceste. Rebel Machine je bio vrhunac ponude American Motorsa, ali nije uspio spasiti tvrtku od propasti. Velika četvorka detroitskih (i američkih uopće) proizvođača automobila nedugo će potom postati velika trojka, kakvu i danas znamo.

22. Chevrolet Chevelle SS454 LS4 - 1970. godina

V8, 450 KS, 0-100 km/h za 6.0 s, 0-400 m za 13.8 s
Poboljšani Chevelle s automatskim mjenjačem bio je pun pogodak za Chevrolet. Ljubimac mlađe publike, LS6 je bio pravi vozačev automobil zbog velikog momenta motora i poboljšanog ovjesa. Nažalost, nakon 1970. više ništa neće biti isto: nova i nova zakonska ograničenja i sve bliža naftna kriza pretvorit će sedamdesete u najdosadnije godine američkog automobilizma.
 
23. Buick GS 455 Stage I - 1970. godina

V8, 360 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.5 s
Zbog dosadnog i neatraktivnog dizajna, GS 455 smatran je automobilom za penzionere. No, nakon nekoliko detaljnih izmjena, uglavnom na motoru, ovaj je Buick postao bomba. Male oznake na prednjem braniku jedino su što odaje pravi karakter ove jurilice. Govorimo o 1970. - čak je i, gotovo uvijek smireni i dosadni Buick imao u ponudi automobil ovakvih performansi! Eh da, bilo jednom u Americi...

24. Chevrolet CERV II - 1964. godina

V8, 550 KS, 0-100 km/h za 2.8 s
Vratimo se nekoliko godina unatrag: CERV II. Dizajnirao ga je Zora Arkus-Duntov kao potencijalnog konkurenta Fordovom GT40, CERV (drugi Corvette Experimental Racing Vehicle) originalno je pokretao središnje postavljen V8 snage 550 KS. Rezultat su zastrašujuće performanse: 2.8 sekunde od 0 do 100 km/h i maksimalna brzina od 320 km/h. Nažalost, ostao je samo prototip.

 

10. Chevrolet Chevelle Malibu SS Z16 - 1965. godina

 V8, 375 KS, 0-100 km/h za 6.7 s, 0-400 m za 15.3 s
 Kada je Chevrolet 1965. iznenadio američku javnost predstavivši ograničenu seriju od samo 200 primjeraka nabrijanog Chevellea Malibu SS Z16, američki su automobilski novinari nahvalili golemu količinu okretnog momenta koji bi i pri nižim brojevima okretaja 'zadimio' omalene stražnje pogonske gume. Odlične performanse bile su moguće jedino uz novi ovjes bez stražnjeg diferencijala.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/10%20aa.jpg
 
11. Ford GT40 (ulicni) - 1966. godina

 V8, 335 KS
 Ford je morao izraditi 50 primjeraka modela GT40 kako bi ispunio zahtjeve za ulazak u Le Mans, utrku koju će GT40 osvojiti četiri puta. To je uključivalo i 'odbrijavanje', jer je automobil bilo potrebno prilagoditi cesti. Rezultat je 4.7 litreni V8 motor snage 335 KS pri 6250 o/min i maksimalna brzina od 262 km/h. Cestovna oprema je sadržavala maglenke, odmrzivač prozora i zatamnjena stakla.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/11%20aa.jpg
 
12. Shelby Cobra 427 - 1966. godina

 V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.3 s, 0-400 m za 13.8 s
 Shelbyjeva otrovnica neusporedivo je jača od, na prvi pogled slične, Cobre 289. S redizajniranim ovjesom, naginjanja u zavojima gotovo nije bilo. S ovim ste automobilom mogli glumiti da je svako zaustavljanje na semaforu zapravo startna pozicija na Nźrburgringu ili svaka autocesta ravnina Mulsanne. Da, mogli ste. Naravno, ako ste spremni skupiti hrpu kazni. Iviček? Nemojte se šaliti...
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/12%20aa.jpg. Chevrolet Corvette - 1967. godina

13

 V8, 435 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.8 s
 Corvetta iz 1967.g. možda je bila najbolja ikada. U usporedbi s najjačim Mustangom tog doba, Shelbyjevom GT 500-icom, Corvetta je bila 0.7 s brža od 0-400 m, imala je bolje kočnice, brži odaziv na gas i cjelokupno bolje performanse. U zadnjoj godini svog najklasičnijeg dizajna, Corvette je dostigla vrhunac. Neki ipak preferiraju model '63 s podijeljenim stražnjim prozorom.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/13%20aa.jpg
 
14. Dana 427 Camaro - 1967. godina

 V8, 425 KS, 0-100 km/h za 4.8 s, 0-400 m za 12.8 s
 Dana Chevrolet iz Kalifornije bila je za Camaro ono što je Shelby bio za Mustang. Prvi jači pritisak na papučicu gasa vozača je ostavljao u nevjerici, bez riječi. Brutalne sile koje bi pritiskale vozačevo tijelo u sjedalo, prestale bi jedino dizanjem noge s gasa ili prebacivanjem u treću brzinu. Ma koliko su kasnije pokušavali, u Chevroletu nikada nisu uspjeli nadmašiti dizajn i brutalnost prvih Camara.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/14-aa.jpg
 
15. Shelby Mustang GT 500 - 1968. godina

 V8, 360 KS, 0-100 km/h za 6.5 s, 0-400 m za 14.8 s
 Tijekom šezdesetih u Americi nijedan model automobila nije bio toliko testiran kao Mustang. To uključuje i usporedbu GT 500-ice s Corvettom iz '68. Iako je Corvetta bila noviji automobil, Mustang je bio uvjerljiviji, unatoč slabijem motoru, iskazujući pravu superiornost Shelbyjevih automobila u to doba. Iz godine u godinu Mustang je bio sve veći i jači. Citius, altius, fordius, moglo bi se reći.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/15%20aa.jpg. Hurst Oldsmobile 442 - 1968. godina

16

 V8, 390 KS, 0-100 km/h za 6.6 s, 0-400 m za 13.9 s
 H-O ne znači Hairy-Olds (Strašni Olds), ali možda bi trebalo zbog golemog okretnog momenta koji je ovaj automobil imao na raspolaganju. Razvijen u suradnji Jacka Watsona (Oldsmobile) i Georgea Hursta (Hurst Automobiles), Hurst Oldsmobile '68 predstavljao je početak duge tradicije tzv. Musclecars, koji su uključivali snažne Oldsove V8 motore i automatske mjenjačke kutije.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/16%20aa.jpg
 
17. Plymouth Hemi Road Runner - 1969. godina

 V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.5 s
 Izuzetno popularni Road Runner s Hemi motorom i automatskim mjenjačem nudio je vratolomna ubrzanja i velike količine dima sa stražnjih guma. To je bio trkačev trkač i ujedno jedan od najbržih serijskih automobila svog doba. Road runner je, ako niste znali, lik iz crtića, Ptica trkačica. Ako mislite da bi auto nazvan po njoj trebao imati sirenu koja radi Çbeep-beepß, ne bojte se. Imao je.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/17%20aa.jpg
 
18. Chevrolet Corvette Stingray ZL1 - 1969. godina

 V8, 550 KS, 0-100 km/h za 4.5 s, 0-400 m za 10.8 s
 Izrađena su samo dva primjerka ovog fascinantnog automobila. Reći da ZL1 ubrzava nije dovoljno, jer ta riječ ne može ni približno opisati raspon sposobnosti ovog automobila. Stingray je razdirao asfalt, tražeći trakciju preko širokih guma. Da je imao još jednu brzinu, Stingray bi sigurno probio čarobnu granicu od 320 km/h. 1969. američka se pomama za snagom bližila vrhuncu - ZL1 je epitom toga.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/18%20aa.jpg. Pontiac GTO Judge - 1969. godina

19

 V8, 370 KS, 0-100 km/h za 6.4 s, 0-400 m za 13.9 s
 Premda su magičnu kraticu Pontiacovci još 1964. popalili od Ferrarija, tek je GTO Judge bio stopostotan 'muslecar': golemi Ram Air V8 motor, jarka boja i oznake, usisnici na poklopcu motora i četverobrzinski auto-mjenjač. Ovaj je sportaš bio idealan za tzv. 'powershifts' i nagle startove, a za ležanje na cesti također nema prigovora. Ovom sucu ni gostujući navijači nemaju ništa za prigovoriti.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/19-aa.jpg
 
20. Dodge Charger Daytona - 1969. godina

 V8, 425 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.9 s
 Dodge je učinio jedan velik korak naprijed u ratu s Fordom tijekom Nascar prvenstva 1969. kada je izradio 503 primjeraka Chargera Daytona. To je zapravo bio 'običan' Charger 500 s 40 cm duljim prednjim krajem i monstruoznim stražnjim spojlerom. Praktički će isti auto vladati pistama i godinu kasnije, ali pod imenom Plymouth Superbird. I možda upravo ta dva vozila predstavljuju vrhunac musclecar ere.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/20%20aa.jpg
 
21. AMC Rebel Machine - 1970. godina

 V8, 340 KS, 0-100 km/h za 6.4 s, 0-400 m 14.4 s
 Unatoč pomalo glupom imenu, ovo je bio izvrstan sportski automobil. Za cijenu nižu od $3500, Machine je nudio izvrsna ubrzanja i držanje ceste. Rebel Machine je bio vrhunac ponude American Motorsa, ali nije uspio spasiti tvrtku od propasti. Velika četvorka detroitskih (i američkih uopće) proizvođača automobila nedugo će potom postati velika trojka, kakvu i danas znamo.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/21%20aa.jpg. Chevrolet Chevelle SS454 LS4 - 1970. godina

22

 V8, 450 KS, 0-100 km/h za 6.0 s, 0-400 m za 13.8 s
 Poboljšani Chevelle s automatskim mjenjačem bio je pun pogodak za Chevrolet. Ljubimac mlađe publike, LS6 je bio pravi vozačev automobil zbog velikog momenta motora i poboljšanog ovjesa. Nažalost, nakon 1970. više ništa neće biti isto: nova i nova zakonska ograničenja i sve bliža naftna kriza pretvorit će sedamdesete u najdosadnije godine američkog automobilizma.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/22%20aa.jpg
 
23. Buick GS 455 Stage I - 1970. godina

 V8, 360 KS, 0-100 km/h za 5.5 s, 0-400 m za 13.5 s
 Zbog dosadnog i neatraktivnog dizajna, GS 455 smatran je automobilom za penzionere. No, nakon nekoliko detaljnih izmjena, uglavnom na motoru, ovaj je Buick postao bomba. Male oznake na prednjem braniku jedino su što odaje pravi karakter ove jurilice. Govorimo o 1970. - čak je i, gotovo uvijek smireni i dosadni Buick imao u ponudi automobil ovakvih performansi! Eh da, bilo jednom u Americi...
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/23%20aa.jpg
 
24. Chevrolet CERV II - 1964. godina

 V8, 550 KS, 0-100 km/h za 2.8 s
 Vratimo se nekoliko godina unatrag: CERV II. Dizajnirao ga je Zora Arkus-Duntov kao potencijalnog konkurenta Fordovom GT40, CERV (drugi Corvette Experimental Racing Vehicle) originalno je pokretao središnje postavljen V8 snage 550 KS. Rezultat su zastrašujuće performanse: 2.8 sekunde od 0 do 100 km/h i maksimalna brzina od 320 km/h. Nažalost, ostao je samo prototip.
 https://www.vidiauto.com/off_record/images/30auta/24%20aa.jpg