Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Četvrtak, 01 Ožujak 2012 11:30

Lot 197 - 1913 Hispano-Suiza

Napisao
Hispano Suiza 718 Hispano Suiza 718

Cijena oko: 4,5 – 6 milijuna kuna

64 KS, 3,620 ccm redni četverocilindrični motor, ručni mijenjač sa četiri stupnja prijenosa, polu-eliptične lisnate opruge naprijed i nazad, mehaničke doboš kočnice na zadnjim kotačima.

  • Jedan od četiri ikad proizvedena
  • Originalan i autentičan uzorak
  • Fascinantna povijest

Gotovo od samog početka, vlasnici Hispano-Suiza utrkivali su se i učestvovali na raznim cestovnim utrkama diljem svijeta. Inženjer Mark Birkigt formalno ulazi u tvornicu kroz ovakve turnire i utrke i kontinuirano pokušava poboljšati performanse vozila u tvorničkom timu. Pobjeđujući na raznim utrkama, ujedno diže i  prodaju. 

Rastom popularnosti mladi Alfonso XIII, kralj Španjolske, zainteresirao se za ovaj automobil. Kao pionir i entuzijast u motociklizmu već 1905 nabavio je prvi primjerak, a kasnije je u svojoj floti imao 30 primjeraka. Masivan lijevani Type 15T sa četiri clinidra postavljen na šasiju, proizvodio je respektabilnih 64 KS, sa “malom” zapreminom od nešto više od 3.6 litara, što je bilo vrlo respekatbilno za ono doba. Dizajnirao ga je naravno, inženjer Birkigt. Sa maksimalnom brzinom nešto većom od 100 km/h, kralj Alfonso ga je prepoznao kao jednog od prvih istinskih sportskih automobila.

Ovaj primjerak, tzv. šasija 718, je vrlo rijedak uzorak kolonijalne šasije. Proizvedena su samo četiri primjerka sa nešto produženom šasijom i većim promjerom kotača. Ova šasija primjer je šasije koju si je mogla priuštiti samo tadašnja elita; naručivani su primjerci prilagođeni raznim sezonskim dobima. U proteklim godinama šasija i ovjes obnavljani su po potrebi, sa suosjećajnošću, ne bi li se zadržala ona posebna patina na samoj školjci automobila. Isti tretman prošao je motor i cijeli prijenos. Kontrolna ploča prekrasno je obnovljena i dalje posjeduje originalne instrumente.

O samoj školjci nije potrebno previše govoriti, svu ljepota onog doba pogledajte u priloženoj galeriji slika.

Okviri prozora kao na kući, posebno označeni spremnik goriva, oznake na lisinatim oprugama, oznake na hladnjaku vode, mjedene brave, žbičani naplatci od crne žice, samo su neki od detalja koji privlače posebnu pažnju. Ovaj primjerak je zaista jedan od najboljih primjeraka antiknih vozila koji su i dalje na životu. / Fotografije Dave Teel/RM Auctions /