Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Ponedjeljak, 04 Studeni 2013 10:57

Honda Civic 1972-1979

Napisao
Honda Civic Honda Civic

Japanska Honda je do pojave prvog Civica bila poznata prvenstveno po proizvodnji motocikala. Proizvodila je ona i automobile, ali tu se radilo o rijetkim primjercima koji su završavali uglavnom na domaćem terenu.

Početkom 70-tih godina prošlog stoljeća u Hondi su okrenuli novu stranicu. Osjećao se dolazak naftne krize, baš kao i potreba za novom vrstom gradskog automobila koji će zadovoljiti potrebe manje obitelji. Poput nekih europskih proizvođača i u Hondi su prihvatili ideju o dvovolumenskom obliku karoserije, umjesto uobičajenog trovolumenskog (motor, kabina i odvojeni prtljažnik). Prva Honda Civic predstavljena je u srpnju 1972 godine.

Dvovratnoj izvedbi se u rujnu pridružila i trovratna (hatchback) izvedba i već iste godine Japanci počinju s izvozom. Na domaćem terenu Civic je postao hit, pogotovo među mlađima. U Japanu mu je titula automobila godine dodjeljena 1972, 1973, a 1974 godine osim u Japanu tu titulu osvaja i u SAD-u. U Europi iste godine osvaja treće mjesto na izboru automobila godine što je bilo i prvo pojavljivanje japanskog automobila među prva tri na europskom izboru (isti rezultat ponovila je Honda Prelude, tek 1988 godine). 

Osim domaćeg, najvažnije tržište je bilo ono sa sjevernoameričkog kontinenta gdje je Civic uskoro postao najtraženiji uvozni automobil. Razlog tomu je što je Civic stigao u najbolje vrijeme. Iako je po svemu bio potpuna suprotnost od uobičajenih, velikih i rastrošnih američkih automobila, stigao je kao idealan izbor za ono vrijeme. Civic je bio jeftin, štedljiv, ali i agilan, te osjetno kvalitetniji od rijetke konkurencije (Ford Pinto, Chevrolet Vega), a u kabini se moglo smjestiti četiri osobe. Dobro, u tom slučaju sigurno je bilo lakše majušnim Japancima nego Amerikancima, ali s obzirom da se tu radilo o tri i pol metra dugom automobilu čuda nije ni trebalo očekivati. 

Prve je godine poprečno ugrađeni 4-cilindarski motor bio obujma 1.2 litre i snage 50 konja, što je bilo i više nego dovoljno za niti 700 kg. težak automobil. Sitne modifikacije stigle su već iduće godine kada prvenstveno zbog američkih zakona o sigurnosti Civic dobiva izbačenije branike; "američka" izvedba , čime postaje duži za 18 cm. Japanci su malo poradili i na motoru, pa obujam i snaga rastu na 1.3 litre, odnosno 52 konja. 

Honda je već i tada bila poznata kao «najsportskija» japanska marka (od 1964. u Formuli 1), pa se uz običnu izvedbu našla i sportska, RS izvedba sa 70 KS koja je predstavljala krunu ponude. 

Ono što je možda i najviše oduševljavalo kod Civica bila su vozna svojstva, odnosno izvrsna upravljivost koju je omogućio nezavisan ovjes na svim kotačima. Amerikancima je do tada takva upravljivost valjda bila nezamisliva. Svoje kvalitete Civic je pokazivao i prednjim disk-kočnicama, preklopnim stražnjim naslonom, serijskim radiom, te izdržljivim materijalima, a opcionalno su se mogli naručiti klima-uređaj ili dvostupanjski automatski mjenjač (Hondamatic). 

Kako je Amerika počela uvoditi stroge zakone o emisiji štetnih plinovima (u Kaliforniji se smijelo točiti samo bezolovno gorivo) Japanci su od 1975 godine za to tržište ponudili Civic CVCC sa «čišćim» 1.5-litrenim agregatom snage 53 konja. Iste godine u ponudi se našao i 5-stupanjski manualni mjenjač, a karoserijska novost je bila karavanska izvedba kojoj je međuosovinski razmak sa limuzinskih 220 cm. bio povećan na 228 cm. (ukupno 406 cm.) i koja se isporučivala samo sa CVCC-motorom.

Sljedećih godina Civic se i dalje odlično prodavao, a njegov uspjeh otvorio je vrata Amerike i ostalim japanskim proizvođačima. Europa je tada već imala svog Golfa. 

Lagani redizajn iz 1978 godine je kao najveće novosti donio moderniziranu masku (bez kromiranih okvira) i prednje žmigavce integrirane u braniku (prije na braniku poput maglenki). U svojoj posljednjoj godini prvi Civic je dobio pojačane motore (1.3L/55 KS, RS 75 KS, 1.5L/63 KS). 

Nakon sedam uspješnih godina Honda je za 1980. predstavila drugu generaciju svojeg bestsellera koji je pratio izgled originala, samo sa oštrijim linijama i u nešto većim dimenzijama. S drugim Civicom nestala je izvedba s dvoja vrata i od tada Civic postaje klasični hatchback kakve danas poznajemo (3/5 vrata). Ova generacija je donijela i prvu 4-vratnu, limuzinsku izvedbu Civica, dok se sa sljedećim generacijama «obitelj Civic» proširila i na ostale karoserijske izvedbe (monovolumen, kupe, ...). (izvor: klasika.net) 

Video sadržaj

 
Ubrzanje od 0-100km/h
Više u ovoj kategoriji: « Fiat X 1/9 Citroen CX »