Zanimljivosti iz povijesti

Zanimljivosti iz povijesti
Imali smo zanimljivu i uzbudljivu povijest. Evo par ulomaka iz prošlosti koji će nas podsjetiti na vozila koji su danas oldtimeri. Pronaći ćete također i razne priče vezane uz njih. Povijest je ono iz čega trebamo učiti, a ujedno i očuvati.
Automobilska povijest je kod nas bila i više nego uzbudljiva...
Ponedjeljak, 03 Listopad 2011 12:00

Audi

Napisao
Audi logo Audi logo

Audi je proizvođač sa jako velikom tradicijom iza sebe. Ali prije priče o nastanku Audija malo ćemo o Audijevom znaku. Kao što i sami znate, Audijev znak se sastoji od 4 isprepletena prstena koja simboliziraju neraskidivu vezu četiriju proizvođača koji su temelji današnjeg Audija; to su ovi proizvođači: Horch, Audi, Wanderer i DKW. Njihovo udruživanje se zbilo 1932. godine. Na kraju devetnaestog stoljeća, u Njemačkoj je već postojalo nekoliko auto proizvođača. Jedan od njih je bio i August Horch & Cie., osnovan 1899. godine. Suosnivač je bio August Horch, pionir auto industrije koji je znanje potrebno za vlastitu tvornicu stekao radeći u Mercedesu, najprije konstruirajući motora da bi kasnije dogurao do šefa proizvodnje. Horch je prvi proizvođač u povijesti koji je koristio aluminij pri izradi motora. Na početku je tvornica izrađivala isključivo dvocilindarske motore, a 1903. izradili su seriju četverocilindraša koji su Horchu osigurali uspjeh na tržištu i pobjedu na Herkomer utrci; tada jednoj od najdužih i najnapornijih utrka na svijetu.

1909. godine August Horch se povlači iz Horcha i osniva Audi.
Audi; osnovan 16. srpnja 1909. godine. Ime je dobio po latinskoj verziji osnivačevog prezimena; Horch na njemačkom znači slušaj, a kad bi "slušaj" preveli na latinski dobili bi audi. Godinu dana nakon osnivanje, 1910. Audi se pojavljuje na tržištu. Od 1912. do 1914. nanizao je pobjede na skoro svim natjecanjima. Nakon prvog svjetskog rata, Audi čini nešto što još nitko nikada nije napravio: stavio je volan na lijevu stranu, a mjenjač na sredinu.

1923. godine Audi je razvio novi šesterocilindarski agregat. Četiri godine kasnije Audi predstavlja model Imperator; osmerocilindarsku limuzinu.

1928. godine DKW kupuje posrnuli Audi. DKW; 1904. godine, Danac Jorgen Skafte Rasmussen osniva firmu koja se bavila izrađivanjem blatobrana, vulkanizerske opreme i svjetala za automobile. 1916. radišni Danac je eksperimentirao sa razvojem parom (Dampf) pokretanih (Kraft) vozila (Wagon). Odatle i naziv kompanije, iako na kraju od parnih vozila nije bilo ništa...

1919. godine DKW počinje sa proizvodnjom malenih dvotaktnih motora za jednog proizvođača motocikala. Od 1922. nadalje DKW proizvodi motocikle. 1928. godine na tržištu se pojavljuje prvi DKW-ov motor za aute. Wanderer su osnovala dva mehaničara, Johann Baptist Winklhofer i Richard Adolf Jaenicke. 1885. godine otvorili su servis za bicikle iz kojeg se 1896. godine razvila tvornica bicikli- 1902. godine bicikle su narasle u motocikle, da bi naposljetku, 1913. godine Wanderer proizveo prvi automobil; mali, za to vrijeme sportski dvosjed Puppchen. 1926. Wanderer proizvodi Type W 10, kojeg je pokretao 1.5 litreni motor od 30 KS. Type W je postigao sjajne prodajne rezultate. Wanderer je ostao zapamćen po iznimno pouzdanim i kvalitetnim vozilima. Ali ta kvaliteta je imala i svoju cijenu. Cijenu radi koje je tvornica polako zapala u krizu. Krajem dvadesetih Wanderer je pokušao povratiti moć modernijim dizajnom i jačim motorima ali unatoč tome tvornica zapada u još dublju krizu.
Kako bi odgovorili tržištu koje je imalo potrebe za masovnom proizvodnjom 1932. godine Audi, Horch i DKW udružili su se i formirali Auto Union AG. Iste godine u uniju ulazi i Wanderer. Svaka kompanija je imala za cilj privući jedan dio tržišta. I tako je Auto Union AG postao drugi najveći proizvođač motornih vozila u Njemačkoj. Tada je kompanija dobila današnji znak. Unutar grupe svaki je proizvođač radio svoj točno određeni posao, tako da je DKW izrađivao motocikle i male aute, Wanderer je proizvodio aute srednje veličine, Audi je proizvodio luksuzne automobile srednje veličine, a Horch je bio zadužen za najluksuznije i najveće automobile. 1940. godine, početkom drugog svjetskog rata, Auto Union proizvodi posljednja civilna vozila i okreće se proizvodnji vojnih potrepština. U 16 godina postojanja u Auto Unionu su stotine inženjera ostavile preko 3000 patenata, koji i danas imaju velike uloge u automobilskoj industriji. Četrdesetih godina trećinu motocikala na njemačkim cestama proizveo je DKW, a svaki četvrti automobil je proizveo Auto Union.
Auto Union GmbH
1945., nakon kraja drugog svjetskog rata Auto Union AG je bio okupiran Sovjetima. Veliki broj inženjera seli se u Bavarsku gdje je 1949. godine osnovana nova kompanija u Inglostadtu pod imenom Auto Union GmbH. Prva vozila koja su izašla iz novih pogona su bili DKW-ovi uspješni modeli sa dvotaktnim motorima – motocikli, auti i dostavni kombiji.

1965. godine kompanija predstavlja prvi poslije ratni četverotaktni model. Kako bi označili početak "nove ere" mijenjaju ime kompaniji. Audi, prvo lice prezenta, seli se iz školskih klupa na cestu. Nakon toga, novi modeli sa četverotaktnim motorima se proizvode pod zaštitnim imenom «Audi».

1969. godine Auto Union GmbH se udružio sa NSU-om. Sada se kompanija zvala Audi NSU Auto Union AG. Proizvodnja Audi i NSU automobila stabilno je rasla sve do 1973. kada je došlo do naftne krize. 1974. godine dolazi do gospodarske krize koja je rezultirala padom
proizvodnje sa 400 000 na 330 000 vozila godišnje. Te je godine skoro 2000 radnika opušteno. 1975. godine počinje polagani oporavak od krize. Ali oporavak nije bio nimalo jednostavan. Auti su se jednostavno slabo prodavali, što zbog toga što su bili ispred svog vremena, što zbog loše kvalitete. Npr. posljednji NSU, Ro 80, koji je napustio tvornicu 1977. godine je imao velikih problema sa mjenjačem i motorima. To je rezultiralo nestankom NSU-a koji je do tada postojao već preko 100 godina. Od te godine svi Auto Union-ovi auti nose ime «AUDI». 1980. godine Audi je uzrokovao senzaciju sa Quattro modelom koji je imao integralni pogon na sva četiri kotača. Uspjesima na rally-ima diljem svijeta Audi je zaokružio uspjeh svog revolucionarnog Quattro pogona.

1982. godine Audi je postigao još jedan rekord. Audi 100 treće generacije je bio najaerodinamičniji tvornički automobil na svijetu.
1985. godine Audi NSU Auto Union AG je preimenovan u AUDI AG. Godinu dana kasnije Audi predstavlja Audi 80 sa potpuno galvaniziranom karoserijom uz koju je išla i garancija protiv hrđanja od 10 godina. 1988. godine Audi proizvodi svoj prvi luksuzni auto sa 3.6 litrenim
V8 motorom. 

1992. godine, obični Audi 80 TDI prešao je cijeli svijet, udaljenost od 40.273 km uz prosječnu potrošnju od 3.78 l/100 km pri prosječnoj brzini od 85 km/h kako bi dokazao pouzdanost i štedljivost novih TDI agregata.
1994. godine Audi predstavlja model A8 koji je označio početak novog načina imenovanja modela. U ljeto 1994. pojavljuje se model A6, nakon kojega stiže A4. 1995. godine samo u Njemačkoj je prodano 120 000 A4 modela. U jesen 1995, Audi predstavlja koncepte TT Coupe i
TT koji se počinju proizvoditi tek 1998, a 1996. Audi je lansirao model A3. 1997. Audi predstavlja novi A6 i A2 sa aluminijskim karoserijama.
Danas je Audi jedan od vodećih svjetskih proizvođača kvalitetnih automobila te ima proizvodne pogone u Njemačkoj i mnogim drugim zemljama uključujući Mađarsku, Kinu i Južnu Afriku.

LITERATURA:

Povijest napretka: Kronika Audi AG

Više u ovoj kategoriji: « Audi 100 Zagreb u automobilu »