Tehničke posebnosti oldtimer vozila

Tehnika oldtimer vozila
Na ovom mjestu možete pronaći korisne članke koji objašnjavaju tehničke posebnosti vozila - oldtimera. Rad pojednih sklopova, informacije o vrstama motora i slično.
U ovoj rubrici možete saznati nešto više i o samoj tehnici oldtimer vozila......
Četvrtak, 22 Rujan 2011 20:20

Hidropneumatsko ogibljenje

Napisao
Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Prednosti ogibljenja na primjeru Citroen DS-a Prednosti ogibljenja na primjeru Citroen DS-a

Francuska tvornica Citroen se opredijelila za originalan način ovješenja kotača. Opružni učinak komprimiranog plina, zajedno s posebnim hidrauličnim sistemom ogibljuje vozilo i ujedno automatski održava visinu vozila odnosnog razmak karoserije od tla. Svaki kotač ima svoj opružni element, čiji bitni dio je kugla.

U gornjem dijelu kugle je hermetički zatvoren dušik, a u donjem dijelu je posebno hidrauličko ulje, koje je od plina odvojeno elastičnom gumenom membranom. Na ulje pritišće klip, koji je spojen s ovjesom kotača. Ako kotač pritisne prema gore, pritisne hidraulično ulje prema membrani. Plin iznad nje djeluje kao opružni jastuk. Prednost hidropneumatskog ovješenja je mogućnost automatskog održavanja visine karoserije bez obzira na opterećenje. Pri tome pumpa koju pokreće motor, sve vrijeme održava tlak ulja u tlačnoj posudi. Po potrebi potisne ulje kroz ventil u hidropneumatski opružni element.

Uređaj radi ovako: ako je vozilo opterećeno, karoserija se spusti, a pri tome polugama otvori ventil kroz koji pritječe ulje pod tlakom u hidraulični cilindar opružnog elementa i za toliko podigne karoseriju da postigne prvobitnu visinu. Pri rasterećenju vozila je upravo obrnuto: karoserija se digne, ventil se otvori i pusti da se ulje vraća u tlačnu posudu, sve dok se karoserija spusti na prvobitnu visinu odnosno udaljenost od tla.

Karoserija se može dizati i spuštati i ručicom u vozilu. Na taj način, vozač može pri vožnji po slabim cestama povećati razmak karoserije od tla.

Ogibljenje i podešavanje visine
Prednosti su automatskog podešavanja razmaka karoserije od tla vidljive: vozilo se pod opterećenjem ne spusti toliko da bi se moglo oštetiti zbog premalog razmaka od tla, i automobil ima dobre vozne osobine, koje ne ovise o opterećenju vozila, i u vozilo se mogu ugraditi mekše opruge.

U hidropneumatskom su ogibljenju na vozilu, bez obzira na njegovo opterećenje, a zahvaljujući podešavanju visine, uvijek na raspolaganju puni progibi opruga, a s tim i ugodna vožnja. Budući da se podešavanjem visine osigurava i stalni vodoravni položaj karoserije, nije potrebno mijenjati podešenost farova zbog opterećenosti prtljažnika.

Naime, kod automobila s uobičajenim ogibljenjem događa se da se pri velikom opterećenju stražnji kraj toliko spusti da farovi svijetle previsoko i zablještavaju vozače koji dolaze u susret. Uređaj za podešavanje visine ima jedan ili više senzora opterećenosti, koji djeluju na odgovarajući ventil za podešavanje, čim se razmak između određenih točaka promijeni bilo zbog opterećenja, bilo zbog giba kotača na neravninama na cestama. Ventil za podešavanje osigurava odgovarajući protok hidrauličkog ulja u opružni element ili iz njega. Uređaj obično podešava visinu vozila na prednjoj i stražnjoj osovini. A

Ali ima i uređaja koji podešavaju visinu karoserije samo ventilom na stražnjoj osovini.